Hírlevél feliratkozás

A szabadság felfedezése (Dr. Hoffmann Gergely bemutatkozása)

Első lépéseim a Szabadság felé

1976-ban születtem Budapesten. Az orvosi diploma és a háziorvostan szakvizsga megszerzése után hosszú évekig praktizáltam háziorvosként, de dolgoztam kórházban és a hajléktalan ellátásban is. Ezek során egyre inkább azt láttam, hogy az úgynevezett nyugati orvoslás nem ad választ az Egész-ségről szóló valamennyi kérdésemre. A spiritualitás már gyermekkoromban beköszönt az életembe, de erőteljes szerepet orvosi diplomám megszerzése után kapott. A szabadság felé vezető ösvényen elindulván többször jártam lelki úton Indiában. Megismerkedtem a kultúrával, a védikus filozófiával, és egy kicsit az indiai gyógymódokkal is.

Első utam során jelent meg bennem az elhatározás, hogy hidat építsek a spiritualitás csodája és a hétköznapok szürkesége között. Tanultam hát homeopátiát és természetgyógyászatot, utóbbit később tanítottam is. Beleástam magam az asztrológia és a numerológia rejtelmeibe. Mindeközben tanári diplomát is szereztem. A folyamatos önképzés alapvető igényem, hat éves korom óta talán két olyan év volt, amikor nem tanultam semmit.

A „Szabadság-híd” építése fáradságos

Amikor először megjelent bennem az inspiráció, amely a mai TÉT® Akadémiát  eredményezte, tudtam, hogy azt a bizonyos hidat először önmagamban kell kiépítenem. Eleinte azt gondoltam, ehhez elegendő lesz a folyamatos tanulás és az önreflexió. Két évvel később, a pszichoterápiás képzésen értettem meg, hogy a teljes önismeret felé vezető úton ezek fontos, de nem elegendő lépések. Szinte egy időben kezdtem terapeutaként dolgozni és önismereti terápiás folyamatokban részt venni. Ma már tudom, hogy utóbbi nélkül az előbbi hatékonysága igencsak korlátozott. (Ezért döntöttem úgy, hogy bár a TÉT® Akadémiát képzéseit bárki azonos tartalommal elvégezheti, a tanácsadói képesítés megszerzését önismereti óraszámhoz kötöm. Ennek eredményképp a gyors sikerről álmodók, az elsősorban papírt, címet, rangot keresők helyett a valódi átalakulást vágyó és azért tenni is akaró hallgatók járnak a képzésekre, akikre jogosan lehetek büszke minden tanév végén.)

Nem hitegetek senkit azzal, hogy a hídépítés könnyed szórakozás volna. Senki sem születik kész segítőnek, gyógyítónak, tanítónak (egy-két indiai Gurut leszámítva). A valódi önismereti munka, a hiteles segítővé érés mindig lemondással jár, és sosem az egó mohóságának kielégítését, hanem a személyiség fejlesztését jelenti.

Tanult-ságok

Az elmúlt évtizedek tapasztalatai számomra egyértelművé tették, hogy a hőn áhított szabadság, egészség és boldogság kulcsát nem találom meg akkor, ha csak az egyik, vagy csak a másik szemléletet használom. A teljes kép egy-egy kockája ugyan mindben benne van, de ez kevés. Össze is kell szedni és illeszteni a gyakorlatban is valóban használható elméleteket és módszereket. Ma így látom ezeket a kép-kockákat:

– Orvosként azt tapasztalom, hogy leginkább a saját testünk köt bennünket a saját szabadságunkhoz vezető úton. Amíg nem barátkozunk meg testünkkel és annak üzeneteivel, amíg kizsigereljük és szolgánkká tesszük őt, addig ő is pontosan ezt teszi velünk, és betegségek útján rabságba kényszerít minket.

– Természetgyógyászként azt látom, hogy a természetes gyógymódok és energiarendszerünk ismerete és „karbantartása” hozzátartozik egészségünk megőrzéséhez. Ehhez a természetjárás, a légzőgyakorlatok épp úgy szükségesek, mint a jó társaság és közeg megválasztása. Minden információ, ami bennünket ér, hipnotizálni tud, ha nem vagyunk elég figyelmesek. Érdemes szelektálnunk, mit engedünk be.

– Terápiás nézőpontom alapja a rendszer-szemlélet. Hipnoterapeutaként, a pszichodráma és a családfelállítás alkalmazójaként folyamatosan gyakorlom is a rendszerben gondolkodást. Mindig sokkal árnyaltabb, összetettebb képet ad a valóságról, az emberről és az egészségről, mint egyetlen szemlélet dogmatikus követése. 

– Spiritualitással, numerológiával és asztrológiával foglalkozó segítőként a Végtelen és a véges, anyagba zárt ember és a Tudatosság közötti falon átvezető ajtókat, a tudomány és az igényes ezotéria között tátongó szakadékon átsegítő hidakat keresem és építem. Elfogadom, hogy a Sors (Karma) a segítő és a gyógyulni vágyó számára csakis alázattal elfogadható határokat jelent. Másfelől a lehetőségek kapuját is kitárja előttünk, ha barátként tekintünk rá.

– Tanárként azt tartom lényegesnek, hogy az életmódunkkal felelősek vagyunk a saját életünkért. Nem csupán testi, de mentális egészségünk kulcsa is a kezünkben van. Minden tanulás lehetőség a gyógyulásra, és minden gyógyulás tanulás is egyben. Maga a terápia is részben tanítás.

Íróként az a fontos számomra, hogy mindezt érthetően és átélhetően is adjam át olvasóimnak. A megértés a tudás előszobája, az átélés pedig, amely az olvasáskor megjelenő érzelmek, akár könnyek, akár nevetés, akár intuitív Egység-élmény formájában jelenik meg, a gyógyulását szolgálja.

Test, Psziché és Tudatosság – A transzcendencia szerepe a gyógyulásban

Egyre többen eszmélünk rá arra, hogy saját magunkat zárjuk kalitkába, és igyekszünk ebből kitörni. Egyre többen nyitunk a spiritualitás, az úgynevezett keleti filozófiák és gyógymódok felé. Ez mind nagyon fontos, de önmagában kevés. Tapasztalataim azt mutatják, hogy csak önismereti munkával, a psziché átalakításával, vagyis személyiségfejlesztéssel lehet tartósan változni, és elérni a személyes szabadságot.

Másik fontos felismerésem, hogy az orvoslás, a gyógyítás és a tanítás sem lehet tartósan sikeres a lélek és test összekapcsolódása nélkül. A pszichoszomatika mindezek összességét jelenti számomra. Az önismereti csoportokban nem csak a szakmai módszerek, technikák, de maga az érintés is gyógyító erejű lehet. Fordítva is igaz: Ahogy a lélek kínjai testi tüneteket tudnak produkálni, úgy a lélek gyógyulásával a test is a gyógyulás útjára léphet.

Minden alapja a Lélek, a Tudatosság. Ez a transzcendens (transzperszonális) részünk szükséges a gyógyuláshoz. Ezért foglalkozom sok éve spiritualitással (a Végtelen Tudatosság vizsgálatával) és a pszichológiával (az emberbe zárt Tudatosság tanulmányozásával) is. Fontosnak tartom, hogy minden képzésben jelenjen meg a transzcendens ember is. A szabadság ugyanis maga a transzcendencia. Átalakulás, amely a boldogabb, Teljesebb életet szolgálja. Ez mindig folyamat, nem egyszeri katarzis.Ezt felismerve az idő haladtával terápiás gondolkodásom is egyre inkább szemléléssé és a Tudatossággal való együtt mozgássá alakult. Az elfogadó megtartás és a konfrontáció nem csupán a terápia, de az élet rendjének is alapvető pólusai. Akkor vagyunk egészségesek, ha ezek a maguk természetes ritmusában váltakoznak. Segítőként az a dolgom, hogy erre a ritmusra hangolódjak rá. Ez tűnik a leghatékonyabb segítségnyújtási dinamikának.

A biztonság és a szeretet erőt ad

A változás csak akkor lehetséges számodra, ha biztonságban érzed magad. Egyéni és csoportterápiás foglalkozásainkon a biztonság az Alap, és a szeretet az Erő, amely a változáshoz szükséges. Sokféle kapunk van, amelyen beléphetsz a TÉT® Akadémián. Az is a szabadság része, hogy eldöntheted, számodra mi a legmegfelelőbb.

Hallgatóink szerint a foglalkozásaink szeretetteljesek és családiasak. Ez nekem nagyon fontos. Az együtt töltött idő alatt átlépjük azokat a korlátokat, amelyek a hétköznapi világban elválasztják az embereket. Sokan itt tudják kimondani először azt a fájdalmat, amit akár évtizedekkel ezelőtt átéltek. Sokan itt élik meg először azt, hogy nem számít, ki milyen ember. A lelki úttal foglalkozók amúgy is kilógnak a sorból. (Bizonyára Te is érezted már ezt.) Ez sokszor a szabadság ára, de nem törvényszerű, hogy mindenkinek meg kell tapasztalnia ezt.

A csoportokban és a képzésen a belső egyedüllétet a megértés, odafigyelés, empátia megélése oldja és váltja fel. A szeretet – és a bennünk, emberi lényekben még ott meglévő számtalan csodálatos tulajdonság kimutatása jó jel: A szabadság megnyilvánulása.

Szabadságodban áll a jól-létet, egészséget, bőséget választani. Ha ezt szeretnéd, tenned kell, és tenni is tudsz érte.

Ez a szemlélet vezet a képzések, tréningek, a terápiás munka során és a könyvek megírásakor. A TÉT® Akadémián tanulók, a jelenlegi és leendő segítők, az önmaguk boldogságáért tevő hallgatók és csoporttagok ezt a szemléletet fejlesztik magukban. És a legtöbben ezt tovább is viszik  saját szűkebb vagy tágabb környezetükbe. Ez segíti kiteljesedni azt a Szabadságot, ami bennük, bennünk és benned is jelen van. Kívánom, hogy fedezd fel Te is és élj vele – mindannyiunk boldogságára! 

(Budapest, 2016.)

Dr. Hoffmann Gergely rövid önéletrajza

Tanulmányok és végzettségek:

Diplomák:
Orvosi diploma: Semmelweis Egyetem
Tanári diploma: ELTE TTK.

Állami és posztgraduális végzettségek:
Orvosi szakvizsga: Háziorvostan. 
Természetgyógyász szakvizsga: Fülakupunktúrás Addiktológus. 
Pszichodráma asszisztens képesítés.
Integratív Hipnoterapeuta képesítés.

Nem akkreditált képesítések:
Tréner: Nyugat Magyarországi Egyetem, Pedagógia Kar (egy éves képzés vizsgával)
Lazító, Frissítő Tradicionális Thai masszőr (fél éves képzés vizsgával)

További tanulmányok:
Homeopátia (1 éves tanulmány vizsga nélkül)
Általános és orvosi asztrológia (8 éves képzés vizsga nélkül)
Kognitív terápia (fél éves képzés vizsga nélkül)

Orvosi és segítői praxis:

– Semmelweis Egyetemen és Szent Imre Kórház belgyógyászat 1 évig
– Felnőtt háziorvosi praxisban 13 évig
– Hajléktalanok részére kialakított éjjeli menedék orvosi rendelőjében háziorvos 5 évig
– Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei hajléktalan szállóján és hajléktalanokat ellátó háziorvosi rendelőjében háziorvos 1 évig
– Egyéni személyiségfejlesző- és TÉT®-tanácsadás, valamint csoportos önismereti és személyiségfejlesztő tréningek Budapesten és vidéki városokban 2008-tól folyamatosan

Oktatói és vizsgáztatói tevékenységek:

– 2004-től 2006-ig: Egészségügyi ismeretek OKJ-s Szociális gondozó és ápoló képzésekben.
– 2007-től 2010-ig: Természetgyógyászati ismeretek állami (ETI) vizsgás Természetgyógyász képzésekben.
– 2005-től 2011-ig: Egészségtan, pszichoszomatika, mentálhigiéné akkreditált  és nem akkreditált felnőttképzésekben
– 2008-tól folyamatosan: Előadások a Szintézis Szabadegyetemen, ezoterikus konferenciákon, életmód-táborokban, civil szervezetek által szervezett egészségnapokon, vagy klubokban az egészséges életmód, testi és mentális prevenció, pszichoszomatika és személyiségfejlődés témaköreiben.
– 2009-től 2011-ig: Pszichoszomatika, általános és fejlődéspszichológia, hullám- és kvantumfizika, tanácsadási ismeretek a NYME Pedagógia Karának felnőttképzésein
– 2011-től 2015-ig a programakkreditált felnőttképzés (Kvantum-pszichológiai és életvezetési tanácsadó, PL-6487) létrehozója, vezetője és oktatója.
– 2012-től a TÉT® Akadémia igazgatója és vezető tanára
– 2013-tól a Transzperszonális Életút-tanácsadó képzés (TÉT® Alap- és Mesterképzés) létrehozója, vezetője, oktatója és szupervízora

Innovatív szellemi tevékenységek:

– Az első és egyetlen magyarországi program-akkreditált Kvantum-pszichológiai felnőttképzés (Kvantum-pszichológiai és életvezetési tanácsadó, PL-6487) megalkotása. (A program-akkreditáció intézményét a 2013-as Felnőttképzési törvény eltörölte.)
– A TÉT® Akadémia szellemi műhelyének megalapítása
– A Pont-pszichológia tudományos rendszer megalkotása
– A TÉT® önismereti rendszer, valamint az erre épülő szakmai programok és 3 éves képzés megalkotása.

Könyvek és alkotó tevékenység:

– A Végtelen egyszerű. Könyv. TESSÉK! Közhasznú Egyesület, Budapest, 2012. (Első kiadás), 2013. (Második kiadás), 2014. és 2016. (Harmadik kiadás és utánnyomás). E-book (2015.)
– A Végtelen üzenetei. Könyv. TESSÉK! Közhasznú Egyesület, Budapest, 2013. (Első kiadás 48 kártyával), 2018. (Második, bővített kiadás)
– Pont az Élet – A Teljes ember könyve. Könyv. Kairosz Könyvkiadó. Budapest, 2015.
– Pont a Karma – A TÉT®-rendszer könyve. TESSÉK! Közhasznú Egyesület, Budapest, 2017.
– Lélek a Földön – Önismeret és spiritualitás a hétköznapokban. TÉT® Akadémia. Budapest, 2021.
– Kvantum-pszichológia és önismeret. (Szerkesztő-író) Jegyzet. TESSÉK! Közhasznú Egyesület, Budapest, 2012., 2015. (Második kiadás) és 2017. (Harmadik, bővített kiadás).
– Cikkek, írások a BioTrend Magazinban 2014-től 
– Cikkek, írások a HUMANDOK Oktató- és Egészségközpont és a TESSÉK! Közhasznú Egyesület honlapjain 2015. szeptembertől folyamatosan. A blogok egy része jelenleg itt érhető el.

Közhasznú tevékenység:

A 2011. novemberben alapított, 2012. februárban bejegyzésre került TESSÉK! Közhasznú egyesület alapítója és 2022-ig elnöke. Az egyesület elsősorban mentálhigiénés, prevenciós, személyiségfejlesztő könyvek kiadásával foglalkozik, valamint ezeknek megfelelő szakmai, önismereti, készségfejlesztő programokat és továbbképzéseket tart felnőttek, egészségügyi dolgozók és részben gyermekek részére.